کد خبر : 993
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 دسامبر 2019 - 10:18

۱۲۴۰ مسکن ملی در گیلان احداث می شود

۱۲۴۰ مسکن ملی در گیلان احداث می شود

 مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت: در طرح مسکن ملی که به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است، سهمیه استان گیلان در مرحله اول ثبت نام ۱۲۴۰ واحد است. به گزارش بهجت خبر ماکان پدرام در جلسه راه و شهرسازی استان گفت : از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مورخ

مسکن ملی

 مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت: در طرح مسکن ملی که به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است، سهمیه استان گیلان در مرحله اول ثبت نام ۱۲۴۰ واحد است.

به گزارش بهجت خبر ماکان پدرام در جلسه راه و شهرسازی استان گفت : از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مورخ ۲۳ آذرماه سال جاری ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در گیلان آغاز می شود.

وی افزود:هم استانی های واجد شرایط می توانند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۵آذرماه سال جاری در این طرح ثبت نام کنند.

پدرام ادامه داد: طرح اقدام ملی مسکن طرحی است که به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است که سهمیه استان گیلان در مرحله اول ثبت نام ۱۲۴۰ واحد است. از این مجموع   ۵۰۰واحد در رشت،۲۵۰ واحد در بندر انزلی و۴۹۰ واحد نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را شامل می شود.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان، مبلغ تسهیلات این طرح را بالغ بر۷۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این مبلغ با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله در نظر گرفته شده است.

پدرام خاطرنشان کرد: شرایط داشتن تأهل یا سرپرستی خانوار، نداشتن مالکیت از ۸۴ به بعد و عدم استفاده از خدمات دولتی و یارانه ای مسکن و زمین مسکونی از مهمترین شرایطی است که متقاضیان دریافت واحد مسکونی در طرح ملی مسکن باید حائز آن باشند.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا را از دیگر الزامات برشمرد و افزود: سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر ما در حداقل پنج سال خواهد بود.

وی تصریح کرد:نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.

وی تصریح کرد: زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند.

متقاضیان به سایتhttps://tem.mrud.ir مراجعه ودرخواست خودرا ثبت کنند.

منبع ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.