کد خبر : 1871
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 ژانویه 2020 - 14:43

برگزاری بزرگترین مانور مردمی استان در شهرستان شفت/ شهر رنگ و بوی فاطمی گرفته است

برگزاری بزرگترین مانور مردمی استان در شهرستان شفت/ شهر رنگ و بوی فاطمی گرفته است
مسئول هیئت متوسلین حضرت فاطمه الزهرا(س) شفت با اشاره به برگزاری بزرگ ترین مانور فاطمی استان در این شهرستان، گفت: ما از هیچ نهاد یا اداره دولتی کمکی درخواست نکرده ایم و صفر تا صد این کار توسط مردم صورت می گیرد.

به گزارش بهجت خبر؛ سید تقی موسویان، از برگزاری ضیافت فاطی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان شفت خبر داد و اظهار کرد: در این مراسم که همزمان با برگزاری یادواره شهدای این شهرستان برگزار می شود بنا بر پخت آش نذری به نیت سال های عمر حضرت زهرا (س) یعنی ۱۸ دیگ آش نذری در صحن مسجد جامع شهر شفت است اما هر ساله با توجه به استقبال مردم بر این تعداد اضافه می شود.

وی با بیان اینکه در سال اول با مشارکت مردم شفت ۲۰ دیگ آش نذری پخت شد  گفت: این تعداد در سال قبل به ۲۶ دیگ رسید که بعد از  پخت بین مردم توضیح شد.

مسئول هیئت متوسلین حضرت فاطمه الزهرا(س) شفت با اعلام اینکه تاکنون ۳۵ دیگ اماده طبخ هست گفت: با استقبال مردم این تعداد مطمئنا بیشتر خواهد شد.

موسویان با بیان اینکه ما از هیچ نهاد یا اداره دولتی کمکی درخواست نکرده ایم تصریح کرد:‌ صفر تا صد این کار توسط مردم شهرستان صورت می گیرد.

مسئول هیئت متوسلین حضرت فاطمه الزهرا(س) شفت با اشاره به اینکه در برگزاری این ضیافت نزدیک به ۵ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم مشارکت دارند، افزود: شاید به جرأت بتوان گفت به بهانه پخت آش و توزیع آن بزرگترین مانور فاطمی در سطح استان در شفت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تأمین وسایل پخت آش در سطح شهرستان تهیه می شود، گفت: این کار و فراهم کردن شرایط این مراسم رنگ بوی فاطمی به سطح شهرستان می دهد.

مسئول هیئت متوسلین حضرت فاطمه الزهرا(س) شفت دیگر کارهای هیئت متوسلین حضرت فاطمه الزهرا(س) را برگزاری مراسم زیارت عاشورا در صبح جمعه در مسجد جامع این شهر خبر داد و گفت:  در این مراسم که چند سالی هست مرتب برگزار می شود علاوه بر قرائت زیارت عاشور؛ از چهره های مذهبی و خیر از جمله خانواده های کسانی که یکی از اعضای خانواده شان  اهدای عضو کرده اند تقدیر کرده ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.