کد خبر : 1945
تاریخ انتشار : جمعه 24 ژانویه 2020 - 14:27

امام جمعه انزلی:

تنها راه رسیدن به مجلس قوی و کارآمد، تغییر و تحول اساسی در انتخاب وکلای مجلس است

تنها راه رسیدن به مجلس قوی و کارآمد، تغییر و تحول اساسی در انتخاب وکلای مجلس است
امام جمعه انزلی با بیان اینکه امروز غریب به اتفاق نمایندگان مجلس با عملکردشان نشان داده‌اند توانمندی و کارآمدی لازم را نداشته‌اند، گفت: تنها راه رسیدن به مجلس قوی و کارآمد، تغییر و تحول اساسی در انتخاب وکلای مجلس است.
به گزارش بهجت خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان بندرانزلی ضمن تسلیت ایام شهادت جانسوز حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) و تاکید بر حضور گسترده‌ و فعال مردم در مجالس عزاداری و استفاده از این فرصت مهم، خاطر نشان کرد: این شهادت کمتر از شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و واقعه‌ی کربلا نیست و لازم است عزاداری و شوری که در محرم وجود دارد در ایام فاطمیه نیز وجود داشته باشد.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه آنچه که اسلام ناب محمدی(ص) و تشیع سرخ علوی دارد همه از رهگذر مجاهدت‌های فاطمه زهرا(س) است، تصریح کرد: متاسفانه قدر، شان و منزلت آن حضرت نه در آن زمان نه اکنون شناخته نشده و هرچه بشر تلاش کند نمی‌تواند حقیقت این شخصیت برجسته و ویژه‌ی نظام آفرینش را درک کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در عرصه‌ی سیاست و مسائل اجتماعی حضور فعال و اثر گذار در جامعه و مسائل روز داشته‌اند خصوصا پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) در شرایطی که بوجود آمد تلاش بسیار موثری در خطبه خواندن، سخنرانی کردن، احتجاج کردن و دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) انجام دادند و در این راه متاسفانه رنج‌ها و مصائب فراوان و طاقت فرسایی را متحمل شدند.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه این بانوی عالم بشریت با این مجاهدت‌های مظلومانه و مصائبی که متحمل شدند، اسلام را حفظ و امامت و ولایت را در جامعه نهادینه کردند تا امروز اسلام و ولایت به دست ما رسیده است، تاکید کرد: امروز میزان سنجش محبت و پیروی ما از اهل بیت(ع) به میزان تلاش برای حفظ نظام اسلامی و افزایش اقتدار آن بستگی دارد.

وی به این فرمایش مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته که “ملت عزیز ایران باید همتشان این باشد که قوی بشوند” اشاره و عنوان کرد: اگر می‌خواهیم مجاهدت های فاطمه زهرا(س) را پاس بداریم و حفظ کنیم، آنچه امروز رهبر انقلاب برای ما ترسیم می‌کند وظیفه‌ی ماست که باید انجام دهیم.

امام جمعه بندرانزلی با اظهار اینکه تنها راه ملت ایران قوی شدن است، افزود: این قوی شدن و اقتدار پیدا کردن که رهنمود مقام معظم رهبری است، برای نظام اسلامی بسیار مهم می‌باشد و تنها راه تاثیرگذاری ما در نظام جهانی است؛ اقتدار امروز نظام اسلامی که بسیار بالاست باید در همه‌ی زمینه ها بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین آزمون‌هایی که در پیش داریم انتخابات مجلس است که خیلی مهم و اثر گذار است، بیان کرد: مجلس که به فرموده امام(ره) عصاره‌ی فضائل ملت است و در راس امور قرار دارد، بسیار مهم است و باید مقتدر ‌کارآمد، توانمند و اثرگذار در پیشرفت کشور و ارتقاء جامعه باشد باشد که متاسفانه الان برخی از این ویژگی ها را نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کرد: امام(ره) فرمودند اگر مجلس یک مجلس قوی باشد برای خاطر اینکه پشتوانه‌اش همه ملت باشد این مجلس می‌تواند با دنیا که در مقابل ایران واقع شده است کارهایش را به شایستگی عمل کند و این تابع این است که قوی باشد و قدرتش تابع این است که شما ها رای بدهید؛ لذا مجلس قوی می‌تواند در برابر دشمن بایستد و مسائل کشور را پیش ببرد و اگر چنین مجلسی می‌خواهیم باید همه‌ی مردم پای صندوق رای بیایند.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه داد: لازمه‌ی داشتن مجلسی قوی و مقدر که اقتدار نظام، کشور و ملت را تامین کند، حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای است؛ دشمن در تلاش است به خاطر تحریم‌ها، فشارها و ناکارآمدی های در جامعه پدید آمده میزان مشارکت مردم در انتخابات خصوصا انتخابات پیش رو کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه در انتخابات باید نماینده‌های شایسته توانمند و کارآمدی را انتخاب کنیم که حقیقتا به دنبال اصلاح مسائل کشور و امور و نظارت بر دستگاه‌ها و انجام وظایفشان باشند، تاکید کرد: هر کسی صرف آدم خوب بودن به درد مجلس نمی‌خورد، آدم خوب، انقلابی، شایسته و مومن لازم است و چنین نماینده‌ای باید با رای و پشتوانه مردمی بالایی به مجلس برود.

** انتقاد از قانون ۲۰ درصدی برای راهیابی به مجلس

امام جمعه بندرانزلی ضمن انتقاد از قانون ۲۰ درصدی برای راهیابی به مجلس که پشتوانه مردمی در مجلس را تضعیف می‌کند، تاکید کرد: کسی که با ۲۰ درصد آرا از حوزه انتخابیه‌اش به مجلس می‌رود یعنی اینکه ۸۰ درصد شرکت کنندگان این شخص را قبول ندارند و نمی‌شود نماینده‌ای با چنین آرا پایینی به مجلس برود و انتظار یک مجلس قوی را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه اگر امروز یک مجلس قوی کارآمد و توانمند داشتیم در برابر تنظیم امور کشور و رفع مشکلات داخلی و خارجی و اثرگذاری در عرصه‌های مختلف باید اوضاعمان بهتر از این میشد، عنوان کرد: امروز غریب به اتفاق نمایندگان مجلس با عملکردشان نشان داده‌اند توانمندی و کارآمدی لازم را نداشته‌اند؛ معتقدیم همه‌ی افرادی که بودند و هستند ان‌شاءالله سعی و تلاش و همه‌ی توانشان را به کار برده اند و خوشبینانه بیش از این کاری از دست آنها بر نمی‌آمد و لذا انبوهی از مشکلات در کشور، حوزه‌های انتخابی و در مسائل بین المللی(برجام و FATF) داریم.

خطیب جمعه بندرانزلی در شرایط موجود تنها راه رسیدن به مجلس قوی و کارآمد، تغییر و تحول اساسی در انتخاب وکلای مجلس است، تصریح کرد: مجلس باید از بنیان دسخوش تغییر و تحول شود و انسانهای شایسته و توانمند که حائز ویژگی های لازم و مقبولیت در حوزه های انتخابی هستند، در مصدر کارها قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ضمن تاکید بر پرهیز از کارهای غیرقانونی، غیراخلاقی و ناصحیح در فرایند انتخابات، تاکید کرد: برخی وعده و شعارهای غیر قابل تحقق می‌دهند و لذا مردم باید هوشیار باشند که با تبلیغات فریبنده و اغواگر انتخاب نادرستی نکنند که پشیمان شوند.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه باید جلوی خرید رای گرفته شود و مسئولین، متولیان، مجریان و دستگاه‌های نظارتی با جدیت و قاطعیت از راه پیداکردن افراد از راه خرید آرا به مجلس جلوگیری کنند، تصریح کرد: افرادی که با خرید آرا وارد مجلس می‌شوند مجلسی ناکارآمد، لابی گر، امتیازخوار و رانتخوار درست می کنند که در سالهای اخیر در رای‌های نمایندگان به وزرا، استیضاح و حتی رای‌های دیگری که به پیشرفت کار مجلس کمک می‌کنند همچون طرح شفافیت آرا دیده‌ایم؛ چرا با این طرح مهم مخالفت کردند؟ از چه می ترسیدند؟ اگر انقلابی بودند که نمیترسیدند؟ اگر جریان‌های پشت پرده برای مردم روشن میشد دیگر نمی‌توانستند بین مردم زندگی کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رای با زور و تهدید و ارعاب و مهندسی کردن در بعضی از حوزه‌های انتخابی انجام می‌شود که باید دستگاه‌های مربوطه با اینها برخورد کنند؛ مجلس مقتدر از انتخاباتی حاصل می‌شود که پاک سالم و به دور از هر شبهه‌ای باشد.

/انتهای پیام

/۸دی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.