کد خبر : 235
تاریخ انتشار : جمعه 30 آگوست 2019 - 14:29

بزرگترین تولید کننده توت فرنگی در شهرستان شفت:

توصیه من به جوانان اول تلاش و همت و بعد توکل می باشد/جشن خرمن توت فرنگی را در آینده برگزار خواهیم کرد

توصیه من به جوانان اول تلاش و همت و بعد توکل می باشد/جشن خرمن توت فرنگی را در آینده برگزار خواهیم کرد
مصطفی خورشیدی چوبری گفت: توصیه من به جوانان اول تلاش و همت و بعد توکل می باشد که حتما نتیجه بخش خواهد بود و موضوع اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند یک طرح کارشناسی شده است اگر جدی گرفته شود به نظر می تواند تا حدود زیادی مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع سازد.

به گزارش بهجت خبر از شفت، مصطفی خورشیدی تولید کننده موفق توت فرنگی در شهرستان شفت در گفتگو با اعجاز قلم گفت: مصطفی خورشیدی چوبری هستم فارغ التحصیل رشته کشاورزی می باشم و هم اکنون ساکن روستای کاظم آباد هستم. حدود هشت سال هست که در زمینه توت فرنگی کار می کنم در ابتدا متراژ و مساحتی که زیر کشت بردیم نزدیک هزار متر بود اما در حال حاضر ما در زمین نیم هکتاری مشغول هستیم.
تولید کننده موفق توت فرنگی تصریح کرد: توت فرنگی ذاتا یک میوه لوکس می باشد و در حال حاضر در استان گیلان در شهرستان صومعه سرا روستای صوفیانده به اصطلاح معدن توت فرنگی می باشد. زمین این گیاه در هفته اول یا دوم پاییز شخم زده می شود و به صورت بوته ای و ردیفی کشت می شود و بعد باید یک سری مراقبت هایی داشته باشیم مثل علف کنی و برای اینکه در اردیبهشت میوه های درشت تری داشته باشیم مراحل گل کنی هم در اواخر اسفند باید طی شود.
کارآفرین موفق شفتی تصریح کرد: سال اول و دوم نتیجه آن چنان خوبی نداشتیم اما سال سوم نتیجه لازم را گرفتیم و این کار سود دهی فوق العاده ای دارد انشاالله ما هم سطح زیر کشت بالاتری داشته باشیم و جشن خرمن توت فرنگی در آینده برگزار خواهیم کرد.


وی با اشاره به بازدید مسئولین تاکید کرد: بازدید های مختلفی داشتیم از جمله فرماندار محترم شهرستان شفت که علاقه فراوانی به بحث تولید نشان دادند همچنین مدیر جهادکشاورزی شهرستان شفت هم در مزرعه ما حضور یافتند و حمایت کردند.
خورشیدی در ادامه افزود: برای فعالیت زمین شنی بهتر است ما تا شرق گیلان هم می خواهیم توسعه داشته باشیم چون زمین های شنی دارند و بالطبع مناسب تر هستند. کل هزینه های ما برای نیم هکتار نزدیک بیست الی بیست و پنج میلیون هزینه کردیم اما این هزینه ها برای سال اول می باشد و سال های بعد هزینه کمتر می باشد. کارآفرین موفق شفتی بیان داشت: پیامی که برای جوانان شهرستان دارم این است که واقعا می توان با کوشش و پشتکار تلاش کرد و موفق شد.
خورشیدی اضافه کرد: در این مزرعه توانستیم با همکاری برادرم و مهندس گیل دشتی نتایج خوبی را بگیریم، مهندس گیل دشتی هم در این کار تجارب فراوانی دارد و به بنده کمک کردند و برادرم که اعتماد کردند و زمین خودشان را در اختیار بنده قرار دادند و نتیجه هم گرفتند. خورشیدی تصریح کرد: این کار اگر هیچ نتیجه ای هم نداشته باشد حداقل بوته فروشی را به همراه دارد و می تواند سود خوبی را به دست آورد و لازم هست بگویم که از گروه پایش هم آمدند و قرار است این فعالیت های ما را به نمایش بگذارند و برنامه خوبی خواهد شد.
کارآفرین موفق شفتی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه من به جوانان اول تلاش و همت و بعد توکل می باشد که حتما نتیجه بخش خواهد بود و موضوع اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند یک طرح کارشناسی شده است اگر جدی گرفته شود به نظر می تواند تا حدود زیادی مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع سازد.

انتهای پیام/هانیه نجومی چوبری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.