کد خبر : 2796
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 می 2020 - 17:41

فرماندار فومن؛

مساجد فقط در لیالی قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی باز است

مساجد فقط در لیالی قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی باز است
بیست و دومین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور اعضای ستاد در فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

به گزارش بهجت خبر؛ نماینده عالی دولت در شهرستان فومن در این جلسه با بیان این که تأکیدات مسئولان بر رعایت اصول بهداشتی به دلیل لزوم ماندگاری اثر روانی آن در جامعه انجام می شود، لزوم مدیریت فضا به دلیل مهار نشدن کامل کرونا در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: بر این اساس، به منظور استمرار آثار روانی ضدعفونی سازی، شهرداران باید هر هفته دو بار اقدام به ضدعفونی سازی و گندزدایی معابر عمومی شهرها کنند.
فرماندار فومن با اشاره به در پیش رو بودن لیالی قدر، هدف از این جلسه را مدیریت مراسم های پیش رو مطابق با پروتکل های بهداشتی عنوان کرد و تصریح نمود: مساجد فقط در لیالی قدر باز است، آن هم با رعایت پروتکل های بهداشتی و پس از آن مطابق دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اقدام خواهد شد.
وی افزود: به منظور تأمین نیازهای معنوی روزه داران و مؤمنان سراسر کشور و با در نظر گرفتن جمیع جهات، دستورالعمل لازم درخصوص برگزاری مراسم لیالی قدر برای استان صادر شد.
محسنی تأکید کرد، مؤمنان در این مراسم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی شرکت نمایند و ضمن به همراه داشتن ماسک و دستکش، فقط از مهر، تسبیح، سجاده و قرآن شخصی استفاده نمایند و فاصله خود را با سایر شرکت کنندگان حداقل به میزان یک متر از هر طرف رعایت کنند.
فرماندار فومن افزود: تأکید بر آن است که مراسم در فضای باز برگزار شود، اما در صورتی که قرار باشد مراسم در فضای سربسته برگزار شود، طبق دستورالعمل ها فقط باید یک چهارم از فضا، آن هم با رعایت پروتکل های بهداشتی پر شود.
وی با بیان این که وضعیت شهرستان سفید نیست و همچنان در وضعیت زرد قرار داریم، بر رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و افزود: در حال حاضر درخصوص مراسم عید فطر و راهپیمایی روز قدس دستورالعمل جدیدی برای شهرستان صادر نشده است.
محسنی ضمن اشاره به قدردانی مقام معظم رهبری از تلاش ها و برنامه ریزی دست اندرکاران دولتی، بهداشتی و نظامی در مقابله با بیماری کرونا، خواستار انعکاس مناسب و شایسته مجاهدت ها و تلاش های دست اندرکاران شهرستان در مبارزه با ویروس کرونا شد و افزود:
دستگاه های فرهنگی خصوصا اداره ارشاد اسلامی اهتمام لازم نسبت به انعکاس مناسب عملکرد دستگاه های اجرایی، خیرین، پزشکان و پرستاران و حرکت های خودجوش و جهادی جوانان و خیرین در مقابله با کرونا در قالب کلیپ و فیلم های مستند را معمول نمایند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که شهرستان فومن در مقابله با بیماری کرونا و اجرای طرح مواسات از شهرستان های پیشرو در استان است، برگزاری ۲۲ جلسه و بالغ بر ۲۰۰ مصوبه را گواهی بر اقدامات ارزشمند انجام شده در شهرستان دانست.
فرماندار شهرستان فومن ابراز امیدواری کرد با پایان این بیماری، طی برنامه مناسبی، از کلیه دست اندرکاران و افرادی که به ویژه در ایام اولیه شیوع بیماری فعال بودند قدردانی شایسته شود.
محسنی با تأکید بر لزوم پایش بیماران شهرستان، شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان فومن را مکلف کرد که اقدامات لازم را درخصوص مراقبت و پایش های مستمر وضعیت بیماران دچار دیابت، سرطان و فشار خون به عمل آورد و همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت که با حضور اختیاری دانش آموزان و فقط به منظور رفع اشکال دروس انجام می شود، تأکید کرد: با برنامه ریزی اداره آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و بهداشت و درمان، جهت گند زدایی و ضد عفونی سازی مدارس پیش از بازگشایی، هر چه سریعتر اقدام لازم را معمول نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.