کد خبر : 3147
تاریخ انتشار : جمعه 19 ژوئن 2020 - 15:56

امام جمعه رشت:

مشکل مسکن درد بزرگی برای جامعه/ نقش جدی شورای عالی انقلاب برای حفظ دختران از گزند تهدیدهای فضای مجازی

مشکل مسکن درد بزرگی برای جامعه/ نقش جدی شورای عالی انقلاب برای حفظ دختران از گزند تهدیدهای فضای مجازی
امام‌جمعه رشت با تأکید بر تقویت شورای عالی انقلاب فرهنگی بر نقش جدی این شورا برای حفظ دختران از گزند تهدیدهای فضای مجازی تأکید کرد.
به گزارش بهجت خبر، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت در مصلای بزرگ این شهر با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در کنترل و مدیریت شبکه‌های فضای‌ مجازی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب باید سازوکارهای لازم را برای حفظ دختران و نوجوانان ما از تهدیدهای فضای مجازی و نفوذ دشمن برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به گرامیداشت روز دختر و با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) به دختران گیلان گفت: شخصی نزد امام هادی (ع) آمد و گفت دعا کنید فرزندم پسر باشد اما امام فرمودند چه‌بسا دختران برتر از پسران باشند، حضرت پیامبر (ص) نیز فرمودند از مبارکی زن اینکه فرزند اولش دختر باشد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه پسران نعمت و دختران نیکی هستند، چه‌بسا خداوند از نعمات سؤال می‌کند اما به نیکی‌ها پاداش می‌دهد، افزود: از دولت می‌خواهیم راهکارهای لازم برای حفظ دخترانمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامی کنند و آن‌ها را از حربه‌ها و تهدیدهای فضای مجازی حفظ کنند.

وی با اشاره به ضلالت آمریکا در مقابله با کرونا گفت: در سایه متخصصان، مردم فهیم و آگاه و در رأس آن تدابیر رهبر انقلاب، جامعه ما به لحاظ رشد فکری و توجه به‌سلامت در رأس دنیا قرار گرفته است و ما قدردان نهادهای پزشکی و سلامت کشور هستیم.

فلاحتی با بیان‌ اینکه آمریکایی‌ها با فرافکنی و نیاز به تظاهر ابهت پوشالی خود به دنیا با امپراتوری رسانه‌ای که دارند نتوانستند ضلالت خود را بپوشانند، افزود: امروز دنیا دهکده جهانی است و مردم حقیقت آمریکا، فشار اقتصادی، روانی و تحریم همه‌جانبه آمریکا را می‌بینند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه تمامی مسؤولان نوکر و خادم مردم هستند، تصریح کرد: تابستان در حال آمدن است، باید با تشدید نظارت‌ها قیمت‌های اجناس را کنترل و مدیریت کرد، امیدواریم در روزهای پایانی این دولت مشکلات مسکن که درد بزرگی برای مردم است حل شود و حداقل فشارها به اقشار متوسط و پایین جامعه وارد شود.

وی با تأکید بر توجه به حیا و عفت در انسان بیان کرد: نهادینه شدن حیا و عفت در انسان بهداشت روان خانواده را تضمین کرده و جامعه را از بروز برخی مشکلات و ناهنجاری‌ها حفظ می‌کند.

فلاحتی با اشاره به حیای انبیا و رعایت عفت حضرت ابراهیم (ع) گفت: اگر حیا و شرم در لایه‌های وجودی انسان نفوذ کند سلامت روح و روان انسان تأمین خواهد شد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به فرمایشات حضرت امام صادق (ع) افزود: در برخی روایات می‌خوانیم که در زندگی باید از خدا عافیت طلبید چراکه انسانی که سالم نیست نمی‌تواند به خودش و جامعه خدمت کند، امام صادق (ع) حیا را مایه انس و آرامش انسان می‌دانند.

فلاحتی با اشاره به اقسام مختلف حیا بیان کرد: نخستین قسمت حیا آن است که انسان در برابر خدا و پیامبر حیا کند و زندگی خود را طوری تنظیم کند که حداقل در برابر خدا حیا کند.

/انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.