کد خبر : 3828
تاریخ انتشار : جمعه 23 اکتبر 2020 - 19:35

امام جمعه فومن:

کار باید برای خدا باشد/ از مسائل حاشیه ای پرهیز شود/ وظیفه مسئولین حل مشکلات مردم است

کار باید برای خدا باشد/ از مسائل حاشیه ای پرهیز شود/ وظیفه مسئولین حل مشکلات مردم است
حجت الاسلام والمسلمین نقدی در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: کار باید برای خداباشد، از جوزدگی پرهیز شود، به مسائل اصلی کشور بپردازید واز حاشیه دور شوید.

به گزارش بهجت خبر، حجت الاسلام والمسلمین نقدی امام جمعه فومن، ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی و آرزوی توفیقات روز افزون برای این عزیزان گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی هم در عرصه امنیت مادی و عرفی مردم گام بر میدارند و هم درعرصه معنوی وفرهنگی اقدامات تحسین برانگیزی دارند که ان شاالله خدا بر توفیقاتشان بیفزاید.

حجت الاسلام والمسلمین نقدی بااشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در آغاز بکار مجلس یازدهم که گفت: کار باید برای خداباشد، از جوزدگی پرهیز شود، به مسائل اصلی کشور بپردازید واز حاشیه دور شوید. رابطه مجلس و دولت باید مطابق قانون و شرع باشد. یعنی سوال و تفحص بعنوان حق مجلس وجود داشته باشد اما توهین اتهام و نسبت بدون علم به هیچ عنوان درست نیست.

نقدی گفت: در ایام گذشته یکی از نمایندگان مجلس یک متنی منتشر کرده که باخواندن این متن به غربت مقام معظم رهبری پی میبریم.

دراین نامه که خطاب به رئیس جمهور محترم نوشته شده است، آمده؛ با منطق شما رهبر معظم انقلاب باید دستور دهند که هزاربار شمارا اعدام کنند تا دل مردم شاد شود.

امام جمعه فومن گفت: این گوشه ای از نامه این نماینده مجلس به رئیس جمهور است. اما باید بگویمخیلی از مردم در انتخابات به سلیقه و نگاهشان رای میدهد. امروز هم انتقاد ها به سمت دولت است که واقعا بسیاری ازاین انتقادها هم وارد است. مانند مسائل مسکن، بازار خودرو، بعضی کم کاری ها در ایام کرونا، وضعیت ارز وطلا، عدم نظارت، اشرافی گری وابستگی به غرب، ایجاد فضای تحریف تاریخ و مشغول گردن مردم به مسائل حاشیه ای.

ولی اینکه یک نماینده بیاید بااین ادبیات نامه ای منتشر کند بسیار عمل ناپسندی است.مگر مقام معظم رهبری نفرمود خودتان را درگیر حاشیه نکنید؟ اگر میبینیم کسی موضوع حاشیه ای مطرح میکند تا از اصل باز بمانیم، ما نباید خودمان را مشغول آن کنیم و وارد حاشیه جدید شویم. پس مشکلات اساسی مردم چه زمانی باید حل شود؟

شما از مردم رای گرفتید بیایید مشکلات را حل کنید. وقتی دوران خدمتتان تمام شد بروید در خانه بنشینید هرچقدر میخواهید کتاب در رابطه با مسائل تاریخی و تحلیل سیاسی و جنگ وصلح بنویسید اما امروز وظیفه شما حل مشکلات مردم است.

نقدی در ادامه افزود: به همه مسئولین توصیه میکنم از مسائل حاشیه ای پرهیز کنند.

  • مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که توجه‌به نیازهای مردم شود اما متاسفانه بعضی از گوش ها بدهکار نیست. دستور بر صلح و جنگ را باید امام یا نائب امام بدهد نه کس دیگر. بااین مباحث حاشیه ای وقت مردم را تلف نکنید.

ما درحال جنگ نرم و جنگ اقتصادی هستیم، اگر مسئولین این را باور دارند‌خودشان را تجهیز و آماده کنند.

امام جمعه فومن بااشاره به تلاقی دو رویداد مهم ایران در روزهای اول آبان گفت: در اوایل آبان سال۱۳۵۹ ارتش بعث عراق وارد خاک خرمشهر شد.آن ها باقدرت کامل آمدند تا خاک ایران را تسخیر‌ کنند. اما جوانان ما باغیرت دینی خودشان نگذاشتند یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن بیفتد و این اتفاق زیر پرچم نظام ولایت فقیه بود.

اما قبل از انقلاب اسلامی هم در روزهای نخست آبان درقرارداد گلستان قسمتی ازایران به شوروی سپرده میشود. در قرارداد ننگین گلستان ۱۴ولایت ایران به شوروی واگذار شد.فقط در این قرارداد ۲۲۰هزار کیلومتر زمین خاکی و۱۲۰هزار کیلومتر دریا را به شوروی تقدیم کردیم.

امروز جوانان ما و رسانه ها باید تفاوت نظام اسلامی، سربازان انقلاب را با حکومت پهلوی وشاهان بی کفایت، مقایسه کنند.

/انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.