کد خبر : 5439
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مارس 2022 - 22:25

یادداشت/ عبدالحسین احمدیان؛

دولت جوان انقلابی، از مطالبه ی رهبری تا تحقق

دولت جوان انقلابی، از مطالبه ی رهبری تا تحقق

به گزارش بهجت خبر؛ سالهاست مقام معظم رهبری به عناوین مختلف استفاده از ظرفیت جوانان در اداره ی کشور را متذکر میشوند، حتی در جایی فرمودند علاج مشکلات کشور تشکیل دولت جوان حزب اللهی ست، میشود گفت این موضوع نه یک پیشنهاد و یا احیانا توصیه بلکه یک مطالبه از جانب مقام معظم رهبری ست.در


به گزارش بهجت خبر؛ سالهاست مقام معظم رهبری به عناوین مختلف استفاده از ظرفیت جوانان در اداره ی کشور را متذکر میشوند، حتی در جایی فرمودند علاج مشکلات کشور تشکیل دولت جوان حزب اللهی ست، میشود گفت این موضوع نه یک پیشنهاد و یا احیانا توصیه بلکه یک مطالبه از جانب مقام معظم رهبری ست.
در دولت قبل وقتی هیات وزیران به مجلس معرفی شد با انتقاد جدی نمایندگان مواجه شد که چرا میانگین سن کابینه پیر است، بخاطر دارم آقای روحانی در دفاع از این نقد گفتند که کشور در شرایط بحرانی ست و نیازمند ناخدای با تجربه است، گفتند در این شرایط باید کشور را توسط افرادی با تجربه و کارکشته اداره کرد.
اگر چه عده ای در جواب دوران دفاع مقدس را شاهد آوردند که توسط جوانان بخوبی اداره شد اما خب، اگر تمایل داشتیم به نوعی پیر بودن مدیران را بپذیریم بهانه ای قابل توجیه آقای حسن روحانی ارایه داده بودند اما در شرایط فعلی که مردم عملکرد ناخداهای کارکشته را دیده اند و از طرفی مجلس و دولت را انقلابی میدانند انتصاب افراد مسن برایشان توجیه پذیر نیست.
تلقی مردم از بروی کار آمدن دولت سیزدهم این بود با توجه به پویا و پر تحرک بودن آقای دکتر رئیسی انتظار میرفت در سطوح استاندارها و فرمانداران و مدیران کل از جوانان پر انگیزه، پر تحرک و با نشاط استفاده شود، تصور میشد که موجی از جوانان در سرتاسر کشور با عزمی راسخ در زمام امور گمارده شوند و ما شاهد یک رستاخیز در سازندگی ایران اسلامی باشیم، میشود گفت کشور در شرایطی قرار داشت که این ظرفیت و آمادگی بخوبی ایجاد شده بود و حقیقتا آستین ها بالا بود اما متاسفانه اینگونه نشد.
در دوره ای که همه به این باور رسیده بودیم که تعهد بدون تخصص کارآمد نیست بلکه منجر به فساد است دیدیم که جوانان متخصص نادیده گرفته شدند و به تعهد اکتفا شد.
گویا همچنان مثل دهه ی شصت التزام به اسلام و انقلاب شرط اول و آخر برای حصول اعتماد است و این همه جوان مومن، متخصص ، با اراده و با انگیزه که در چهار دهه ی گذشته در بستر نظام اسلامی پرورش داده شدند، بنا نیست از آنها بهره برده شود.
نمیدانم دیگر چه اتفاقی باید در این کشور بیوفتد تا متوجه شوند اینگونه کج سلیقگی در انتخاب افراد برای مسئولیت ها چقدر خسارت آور است. بی شک انتصاب صرفا بخاطر پاک دستی و قابل اعتماد بودن نمیتواند رضایت مردم را جلب کند. مردم ترجیح میدهند یک جوان متخصص و با علم و دانش روز مسئولیت داشته باشد اما ساز و کار نظارتی آنقدر دقیق و معتبر باشد که مجالی برای تخلف ، ترک فعل و انحراف نباشد.
دهه ی شصتی ها خاطره ی خوبی از اقامه ی عدالت در توزیع مسئولیت ها ندارند، امیدواریم دهه ی هفتادی ها فرصتی برای باکری، حسن باقری و همت شدن پیدا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.