کد خبر : 5669
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 11 اکتبر 2022 - 18:54

بیانیه ناصر عاشوري در محکومیت اغتشاشات اخیر؛

دولت آیین‌نامه‌ اجرایی اصل ۲۷ قانون اساسی را تدوین و ابلاغ کند

دولت آیین‌نامه‌ اجرایی اصل ۲۷ قانون اساسی را تدوین و ابلاغ کند

ناصر عاشوری نماینده ادوار مجلس در شهرستان های فومن و شفت در محکومیت اغتشاشات اخیر بیانیه صادر کرد.

به گزارش بهجت خبر؛ ناصر عاشوری نماینده ادوار مجلس در شهرستان های فومن و شفت در محکومیت اغتشاشات اخیر بیانیه صادر کرد. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

با درود بر روان پاک بنیان‌گذار انقلاب اسلامی که هفته‌ی وحدت را برای اتحاد بیش از پیش اهل سنت و شیعیان بنا نهاد؛ تا دشمنانی که همیشه در کمین این مرز و بوم نشسته‌اند، نتوانند بین برادران و خواهران مسلمان از هر مذهبی، تفرقه‌افکنی کنند.

امسال هفته‌ی وحدت مهمتر و معنادارتر از‌ سال‌های قبل است. دشمنان در ماجرای درگذشت غم‌انگیز دختر ایران، مهسا امینی، تلاش کردند تا کُردهای همیشه غیور و سرافراز را برابر دیگر مردمان قرار دهند؛ غافل از اینکه کُردها همواره از ستون‌های ایران بوده، هستند و خواهند بود.

آنها در سوی دیگر ایران عزیزمان برای اختلاف‌افکنی در استان سیستان و بلوچستان و رو در رو قرار دادن شیعه و سنی و بلوچ و فارس ، تمام قوای خود را به کار گرفتند و برای این هدف شوم خود حتی به مردمان عزیز و مهربان بلوچ هم رحم نکردند و دارایی‌های آنها را به نابودی کشاندند. اما غافل از اینکه از کردستان تا سیستان و بلوچستان، از خلیج‌فارس تا دریای خزر، از خوزستان تا گلستان، همه و همه دست در دست یکدیگر دارند و متحد و استوار برابر هرگونه تحرکات مشکوک ایستاده‌اند.

خاکریز دیگر برای معاندان ، فضای مجازی بود و هست؛ آنها با تمام قوا سعی دارند این میدان را از آن خود کنند تا با بمباران خبری، گام در تحریک برای تخریب بردارند.

اما این اتفاقات اخیر مع‌الاسف زمینه‌ای شد برای تنگ‌نظرانی که همواره نقشه‌هایی جهت‌ محدودسازی فضای مجازی داشتند. آنها تجربه‌های گذشته درباره‌ی ویدئو و ماهواره را نمی‌دانند یا نمی‌خواهند بدانند تا به عبث بودن تقلاهای خود پی ببرند.

این روزها معاندان به صورت آگاهانه و تندروهای داخلی عمداً یا سهواً ، در حال دامن زدن به گسل‌های سیاسی و اجتماعی هستند و درصدد دو پاره کردن جامعه و ایجاد دو قطبی‌هایی هستند که نتیجه‌ای‌ جز رویارویی فرزندان و والدین و خواهران و برادران نخواهد داشت.

بر کسی پوشیده نیست که مشکلات و گرفتاری‌های عدیده‌ای در کشور وجود دارد و بخش‌هایی از مردم ناراضی شده‌اند. این نارضایتی‌ها باید از سوی دولت و مجموعه حاکمیت، شنیده شود و مردم مطمئن شوند که صدای آنها به گوش مخاطبانشان می‌رسد.

برای این مهم، بر دولت است که به نصّ صریح اصل ۲۷ قانون اساسی عمل کند و مرّ قانون را مدنظر قرار دهد. برای رسیدن به این مقصود، لازم است دولت هرچه سریعتر آیین‌نامه‌ اجرایی اصل ۲۷ قانون اساسی را تدوین و ابلاغ کند.

اما در این روزها برخی از مردم که جوانان و نوجوانان در بین آنها بسیار دیده می‌شوند، برای بیان اعتراض خود دست به تجمع می‌زنند اما در این میان برخی عناصر با هیجانی کردن فضا، سعی می‌کنند اعتراضات را به خشونت بکشانند.

در چنین شرایطی قوه قضاییه با عمل به توصیه‌ی الهیِ «اشد علی الکفّار و رحماءبینهم»، سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی را به منصّه ظهور برساند. باید حساب افرادی که گرفتار احساسات و هیجانات ناشی از تبلیغات مغرضانه‌ی رسانه‌های معاند قرار گرفته‌اند، با افرادی که در تجمعات دست به تحریک و خشونت می‌زنند، از یکدیگر جدا باشد.

در پایان با درود بی‌کران بر شهدای ایران زمین که برای حفظ مردم و هر وجب از این خاک مقابل سبوعیت دشمنان ایستادند، از نیروهای حافظ امنیت تقاضا دارم، تا با سعه‌صدری بیش از گذشته، مانع از به خشونت کشیده شدن تجمعات شده و سعی‌ در انتقال آرامش به جوانان و نوجوانان این خاک داشته باشند؛ که همین نسل قرار است فردای ایران عزیزمان بسازند.

انتهای پیام

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.