کد خبر : 5765
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اکتبر 2022 - 12:10

دبیر خانه کشاورز غرب گیلان؛

فصل بهره برداری و خرید تضمینی برگ سبز چای تمدید شود

فصل بهره برداری و خرید تضمینی برگ سبز چای تمدید شود

دبیر خانه کشاورز غرب گیلان در گفتگو با خبرنگار بهجت خبر اعلام کرد که فصل بهره برداری خرید تضمینی برگ سبز چای باید مجددا تمدید شود.

به گزارش بهجت خبر؛ مهندس عباس محب خواه دبیر خانه کشاورز غرب گیلان با اشاره به شرایط متفاوت آب و هوایی در سال جاری گفت: در فصل بهره برداری ۱۴۰۱ عده کثیری از چایکاران به علت تنش های آبی دچار خسارت شدند که با شرایط مساعد آب هوائی در پایان شهریور و مهر ماه و رویش مطلوب برگ سبز در باغات ما شاهد این اتفاق خوب بودیم که سازمان چای ده روز خرید تضمینی برگ سبز چای را تمدید کرد.

دبیر خانه کشاورز غرب گیلان با اشاره به کاهش محسوس برداشت برگ سبز چای اظهار کرد: در فصل بهره برداری ۱۴۰۱ ما شاهد کاهش برداشت برگ سبز چای از باغات بودیم که رجوع به آمارها مووید بیانات بنده می باشد که به نظر سازمان چای باید برنامه ریزی و سیاست گذاری مطلوبی در بهزراعی باغات چای نماید.

کارآفرین برتر بسیجی با اشاره به تمدید مجدد خرید تضمینی برگ سبز چای تاکید کرد: با توجه به خسارت چایکاران ناشی از خشکسالی و همچنین شرایط سخت تورمی باید با تقویت منافع چایکاران، اعتلای صنعت چای را رقم بزنیم و به نظر بنده باید خرید تضمینی برگ سبز چای مجددا تمدید شود تا زمانی که چایکاران بتوانند برداشت و بهره برداری را به انجام برسانند.

مدیر عامل شرکت چایسازی حشمت گشت فومن در ادامه متذکر شد: البته چایکاران عزیز بهتر می دانند که در بحث برداشت با توجه به سرمای هوا و افت کیفی برگ حتما در برداشت برگ چای باید اصول و استاندارد برداشت را رعایت نمایند.

این مدرس دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: ما در خانه کشاورز حتما بحث تمدید مجدد خرید تضمینی برگ سبز چای را دنبال می کنیم و از استاندار محترم جناب دکتر عباسی و همینطور از برادر اندیشمندم جناب دکتر جهانساز این مبحث را مطالبه می کنیم و در این زمینه حتما نامه نگاری خواهیم کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.