کد خبر : 6003
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 جولای 2023 - 0:09

دبیر خانه کشاورز غرب گیلان در گفتگو با بهجت خبر مطرح کرد:

بحران در صنعت چای با واردات چای خارجی

بحران در صنعت چای با واردات چای خارجی

به گزارش بهجت خبر؛ مهندس عباس محب خواه دبیرخانه کشاورز غرب گیلان در گفتگو با بهجت خبر با اشاره به اخبار واردات چای گفت: واردات چای خارجی صنعت چای ایران را با بحران مواجه می کند و متاسفانه آسیبی که به شالیکاران شمال کشور رسید به چایکاران عزیز ما هم خواهد رسید. مهندس عباس محب

به گزارش بهجت خبر؛ مهندس عباس محب خواه دبیرخانه کشاورز غرب گیلان در گفتگو با بهجت خبر با اشاره به اخبار واردات چای گفت: واردات چای خارجی صنعت چای ایران را با بحران مواجه می کند و متاسفانه آسیبی که به شالیکاران شمال کشور رسید به چایکاران عزیز ما هم خواهد رسید.

مهندس عباس محب خواه با اشاره به لزوم حمایت از چایکاران و کارخانجات چایسازی اظهار کرد: وقتی چای خارجی بیش از نیاز مصرف کشور وارد می شود، باید فاتحه تولید چای خشک ایرانی را بخوانیم لذا مسئولین وزارت جهاد کشاورزی باید در این زمینه حتما تدبیر نمایند.

دبیر خانه کشاورز غرب گیلان در ادامه افزود: چایکاران ما که در خط مقدم تولید قرار دارند بیش از همه متضرر می شوند لذا دولت برای حمایت از چایکاران و صنایع مرتبط با چای باید یارانه تولید اختصاص بدهد والا وضعیت بسیار وخیمی را برای صنعتی چای پیش بینی میکنیم.

وی در پایان با اشاره به لزوم روشنگری و اطلاع رسانی به مردم کشور خاطر نشان کرد: چای خارجی مملو از اسانس و رنگ شیمیایی است و به مردم عزیز کشور توصیه می‌کنیم از چای ایرانی با کیفیت که ارگانیک ترین چای جهان است بهره ببرند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.