کد خبر : 6142
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 ژانویه 2024 - 16:00

مدیر جهاد کشاورزی فومن خبر داد:

برداشت بیش از ۲ هزار تن کیوی در فومن

برداشت بیش از ۲ هزار تن کیوی در فومن
رامین قاسم زاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بیش از ۲ هزار تن کیوی در باغات فومن برداشت شده است.

به گزارش بهجت خبر؛ مهندس رامین قاسم زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فومن در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با برداشت از باغات کیوی فومن گفت: ۱۲۰ کیوی کار فومنی از ۱۰۳ هکتار باغ کیوی خود امسال ۲۰۶۰ تن محصول کیوی به ارزش ۴۵ میلیارد تومان برداشت کردند.

وی با اشاره به جایگاه ایران در تولید کیوی دنیا افزود: ایران بعد از چین، ایتالیا و نیوزیلند چهارمین تولید کننده کیوی در دنیاست و گیلان قطب تولید این محصول در کشور است.


مدیر جهاد کشاورزی فومن نسبت به کیفیت کیوی تولید استان اظهار کرد: کیوی تولید شده در گیلان جزو برترین محصولات کشاورزی کشور بوده به طوری که ۷۵ درصد کیوی تولید شده گیلان به کشور‌های همسایه، اوراسیا و هند صادر می‌شود.


وی همچنین در رابطه با تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد: بیش از ۹/۹ میلیارد تومان برای ۹۸ متقاضی تسهیلات خرید ماشین آلات کشاورزی تخصیص داده شده است که متقاضیان به شبکه بانکی معرفی شده اند.
مهندس رامین قاسم زاده مدیر جهاد کشاورزی فومن در پایان در رابطه با مزایای استفاده از ماشین آلات در کشاورزی متذکر شد: از مزایای مکانیزاسیون در کشاورزی می توان به افزایش راندمان بهره وری، سرعت کار و کاهش زمان و صعوبت کاری اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.