کد خبر : 6262
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مارس 2024 - 16:37

جشنواره ای شیرین در شهر ضیابر+تصاویر

جشنواره ای شیرین در شهر ضیابر+تصاویر

به گزارش بهجت خبر، ششمین جشنواره حلوای ضیابری با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ضیابر در سالن ورزشی شهدای ضیابر  با حضور معاون فرماندار، شهردار،اعضای شورای اسلامی شهر و با استقبال بی نظیر جمع کثیری از مردم فهیم ضیابر و حومه برگزار شد. در ابتدا با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش

به گزارش بهجت خبر، ششمین جشنواره حلوای ضیابری با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ضیابر در سالن ورزشی شهدای ضیابر  با حضور معاون فرماندار، شهردار،اعضای شورای اسلامی شهر و با استقبال بی نظیر جمع کثیری از مردم فهیم ضیابر و حومه برگزار شد.

در ابتدا با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی آیتم نمایشی شاد و مفرح توسط هنرمندان صدا و سیما شروع و با اجرای مسابقه بین جوانان،ادامه یافت.
اجرای نمایش کمدی توسط هنرمندان صدا و سیمای مرکز گیلان،اجرای موسیقی زنده توسط نیما شمشادی ،اجرای مسابقه و اهدای جوایز از آیتم های شاد و متنوع این جشنواره بود.
بانوان زحمتکش ضیابری،حلوا،شیرینی،مواد غذایی حاضری و دیگر محصولات شان شامل حصیر و بافتنی ها را جهت عرضه و فروش در معرض دید عموم قرار دادند.
مهرداد سبحانی دبیر جشنواره در خصوص ارزش و قدمت حلوای سنتی ضیابری گفت : این حلوا با قدمت حدودا ۴۰۰ ساله که طی ۳ سال گذشته به ثبت جهانی رسیده، جزء بی نظیرترین شیرینی و سوغات شهر ما محسوب می شود و از خوراکی های اصیل ،شیرین و ارزشی ضیابر و گیلان با قدمتی طولانی است.اگر چه زنان گیل ضیابر در طول سال به تناوب و تهیه حلوای سنتی ویژه ضیابر می پردازند اما در ایام نوروز در هر خانه ای تشتی از این حلوا کنار دیگر تنقلات و شیرینی ها خودنمایی می کند.
دبیر ششمین جشنواره حلوای ضیابری در ادامه شرح جامعی از حلوای سنتی ضمن اشاره به منحصر بودن آن در سطح استان گفت؛
حلوای ضیابری یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه در شهر ضیابر است که تقریبا می توان گفت اکثر بانوان ضیابری در تهیه و پخت آن تبحر خاصی دارند.حلوای ضیابری در ایران بسیار معروف است این حلوا سوغات شهر ماست،هر ساله به تعداد فراوانی به سراسر کشور عرضه می شود حتی افرادی هم این سوغات بسیار خوشمزه و شیرین را به خارج از کشور صادر می کنند.این سوغاتی را می توان بعنوان یکی از شیرینی های بی نظیر در کشور عنوان کرد.

در پایان از لوح ثبتی جشنواره توسط مسوولین رونمایی شد.

خبرنگار : آسیه جمالی گشتی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.