کد خبر : 724
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 اکتبر 2019 - 12:05

کشت کلزا در ۱۰۰ هکتار از اراضی شالیکاری صومعه سرا /جلوگیری از واردات روغن وکمک به اقتصاد روستاییان

کشت کلزا در ۱۰۰ هکتار از اراضی شالیکاری صومعه سرا /جلوگیری از واردات روغن وکمک به اقتصاد روستاییان
مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا گفت :نیمه دوم امسال در یکصد هکتار از اراضی شالیکاری این شهرستان کلزا کشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا با بیان اینکه بذرپاشی کلزا از چند روز آینده در اراضی شالیکاری شهرستان صومعه سرا آغاز می شود، گفت: نیمه دوم امسال در یکصد هکتار از اراضی شالیکاری این شهرستان کلزا کشت می شود.

به گزارش بهجت خبر به نقل از ایسنا احمد پادیاب  با بیان اینکه بذرپاشی کلزا از چند روز آینده در اراضی شالیکاری شهرستان صومعه سرا آغاز می شود، اظهار کرد: از مهمترین دلایل کشت کلزا در شالیزارها بلااستفاده ماندن آن در نیمه دوم سال است.

وی جلوگیری از واردات روغن و کمک به اقتصاد روستاییان را از دیگر عوامل کشت کلزا در اراضی شالیکاری دانست و افزود: دولت کشت کلزا را به وزارت جهاد کشاورزی مکلف کرده است.

پادیاب، بیمه کشاورزان و خرید تضمینی محصول کلزا پس از پایان برداشت آن از سوی دولت را از مهم ترین مزایای این کشت برشمرد و اضافه کرد: در یکصد هکتار از اراضی شالیکاری این شهرستان کلزا کشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا در ادامه با بیان اینکه در راستای توسعه اراضی شالیکاری در این شهرستان پروژه های خوبی اجرا کرده ایم، گفت: تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، تجهیز، مکانیزاسیون و مدرن سازی کارخانجات شالیکوبی و ایجاد بانک نشاء و زنجیرهای به هم پیوسته توسعه شالیکاری در این راستاست.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ هزار هکتار از اراضی شالیکاری شهرستان صومعه سرا تجهیز و نوسازی شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح که با احداث جاده در بین مزارع و ایجاد نهر و زهکش همراه است هزینه های کشت کاهش یافته و تولید محصول بالا می رود.

پادیاب همچنین از پرداخت ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات طی یکسال گذشته در شهرستان صومعه سرا خبر داد و گفت: در سال جاری ۶۰ درصد از اراضی شالیکاری این شهرستان به صورت مکانیزه کشت و بیش از ۹۰ درصد به صورت مکانیره برداشت شد.

این مقام مسئول مدرن سازی کارخانجات برنجکوبی را مهمترین برنامه جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا دانست و متذکر شد: در این راستا طی یکسال گذشته سه میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی از پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به روستاییان این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: این تسهیلات در راستای کشت و پرورش اردک، قارچ، انواع سبزیجات، توت فرنگی و توسعه نیشکر صرف شد.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا با بیان اینکه تاکنون ۹۰ کیلومتر کانال شبکه ای در شهرستان اجرا شده است، تصریح کرد: در سال جاری ۱۲ کیلومتر در روستاهای سه سار، رفتگی و مردخه بزرگ این شهرستان  اجرا می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.