کد خبر : 916
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 نوامبر 2019 - 12:22

دبیر ستاد انتخابات کشور: ۲۰۸ حوزه انتخابیه در کشور آماده ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس است

دبیر ستاد انتخابات کشور: ۲۰۸ حوزه انتخابیه در کشور آماده ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس است
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از تاریخ ۱۰ آذرماه در فرمانداری‌ها و ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش بهجت خبر  سیداسماعیل موسوی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در رشت اظهار داشت: بنده در سفر به گیلان  میزان نیازمندی و آمادگی ستاد انتخابات گیلان را مورد بررسی قرار دادم و خوشبختانه آمادگی خوبی ایجاد شده و بسیاری از نیازمندی‌ها نیز برطرف شده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور از آغاز فرآیند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از تاریخ ۱۰ آذرماه خبر داد و گفت: فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در فرمانداری‌ها و ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور انجام می‌شود و کنسولگری‌ها، سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های خارج از کشور نیز آمادگی ثبت‌نام از داوطلبان را دارند.

موسوی با بیان اینکه ستاد ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور نیز تشکیل شده است و ثبت‌نام داوطلبان در این ستاد نیز به صورت مستقیم انجام می‌شود عنوان داشت: ثبت‌نام از داوطلبان در حوزه‌های انتخابیه کشور به مدت یک هفته و همه روزه انجام می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه ۲۹۰ نماینده از ۲۰۸ حوزه انتخابیه استان‌ها انتخاب و به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حقیقت نخستین انتخابات در گام دوم انقلاب است، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا میزان مشارکت مردمی بیشتر شود.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۵ استان کشور از جمله تهران، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و فارس ابراز داشت: از استان‌های ذکر شده مجموعاً ۷ نماینده برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز از ۱۵ آذرماه آغاز و تا ۲۱ آذرماه به مدت یک هفته ادامه دارد و داوطلبان جهت ثبت‌نام به فرمانداری‌های مراکز ۵ استان و وزارت کشور مراجعه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری دوره آموزشی یک روزه برای مجریان انتخابات استان گیلان اظهار داشت: این دوره یک روزه با حضور دبیر ستاد انتخابات کشور در استانداری گیلان برگزار شد.

محمود قاسم‌نژاد از آمادگی حوزه‌های انتخابیه استان گیلان برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی سخن گفت و ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود که امسال ۳۰ هزار نفر از مجریان برگزاری انتخابات در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در گیلان کمک‌کننده باشند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۶۰ شعبه اخذ رأی مردم در ۱۶ شهرستان گیلان فعال می‌شوند خاطرنشان کرد: این شعبات پس از تأیید توسط هیئت‌های اجرایی در ۱۶ شهرستان گیلان فعال می‌شوند و در پایان انتخابات نیز ۱۳ تن از منتخبان مردم گیلان به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند.

 

منبع تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.