کد خبر : 4298
تاریخ انتشار : جمعه 27 نوامبر 2020 - 19:21

حجت الاسلام نقدی در پیام جمعه فومن:

مردم از دستورالعمل های ستاد ملی کرونا پیروی کنند/ در انتخابات کسی که درد دل مردم را میفهمد باید انتخاب شود/ بروزرسانی برخی قوانین مشکلات مردم را به حداقل می رساند

مردم از دستورالعمل های ستاد ملی کرونا پیروی کنند/ در انتخابات کسی که درد دل مردم را میفهمد باید انتخاب شود/ بروزرسانی برخی قوانین مشکلات مردم را به حداقل می رساند
حجت الاسلام والمسلمین محمدامین نقدی در پیام جمعه شهرستان فومن گفت: از مردم درخواست میکنم تا از دستورات شبکه بهداشت و درمان شهرستان ودستورالعمل های ستادملی مبارزه باویروس کرونا پیروی کنند.

به گزارش بهجت خبر، حجت الاسلام والمسلمین نقدی در ابتداء پیام جمعه باادامه موضوع شاخصه های متقین و شئون تقوا که در خطبه های گذشته نمازجمعه فومن مطرح شد گفت: قرآن مجید در بسیاری از آیات خود مردم را به تقوا چه فردی و چه اجتماعی دعوت کرده است. اگر میخواهیم جامعه ای ایده آل و متعالی داشته باشیم باید به مقوله تقوا بیش از قبل بپردازیم.
وی بااشاره به آیه دهم سوره طلاق که خداوند متعال میفرمایند؛ *فَاتَّقُوا اللَّهَ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ الَّذِینَ آمَنُوا* گفت: یقینا قرآن کریم که میفرماید ای کسانی که صاحب اندیشه هستید تقوای خداوند متعال را پیشه کنید. قطعا صاحب اندیشه بودن باید انسان را ببرد به سوی رعایت تقوای اجتماعی. سخن گفتن در باب جامعه باتقوا سهل است اما عمل به این امر بسیار دشوار.

نقدی در ادامه خاطرنشان کرد: جامعه باتقوا بستر را آماده میکند تا تک تک افراد به تقوا برسند. جامعه در صورتی ایده آل ومطلوب میشود که افراد باتقوا درکنار هم جامعه باتقوا را شکل دهند. اگر افراد جامعه تقوای اجتماعی را رعایت کنند یقینا تقوای فردی هم صورت میپذیرد. اگر تلاش ما این باشد که از خود نیکی به جای بگذاریم جامعه مالامال از تقوا و زیبایی میشود. اما اگر هرکس به نفع و سود خود کاری انجام دهد و به فکر اجتماع و دیگران نباشد یقینا تقوای فردی هم به سختی بدست خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین نقدی تصریح کرد: گاهی اوقات در ارزش گذاری ها دچار خطا میشویم. ارزش هایی که دریک جامعه مادی وجود دارد باارزش های جامعه معنوی متفاوت است.چنان نشود که جامعه بظاهر الهی و توحیدی باشد ولی ارزش هایی که درآن خودش را نشان میدهد، مادی و دنیوی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین نقدی باتوجه به محدودیت های صورت گرفته و تعطیلی نمازجمعه گفت: از مردم درخواست میکنم تا از دستورات شبکه بهداشت و درمان شهرستان ودستورالعمل های ستادملی مبارزه باویروس کرونا پیروی کنند. متاسفانه کادر درمانی کشور بااین ویروس به سختی مبارزه میکنند و بسیاری ازاین عزیزان به مقام رفیع شهادت دراین راه نائل آمده اند لذا جا دارد همه ما به مقداری که میتوانیم دراین امر مهم شریک باشیم و به مسائل بهداشتی توجه کنیم.
وی افزود: همه میدانیم که روح و جان این مسائل دعا است. درکنار توجه به مسائل بهداشتی حتما برای شفای بیماران عزیز ورفع این گرفتاری و بیماری فراگیر دعاکنیم که ان شاالله خداوند مهربان بادعای شما صالحان و مردم محترم به کمک بیاید و شاهد روزی باشیم که این بیماری منحوس ریشه کن شود.

امام جمعه فومن با توجه به ایام قرنطینه از مردم تشکر کرد و افزود: جا دارد مسئولین محترم هم کمر همت را ببندند و قوانین مفید وقابل استفاده را ارائه دهند.
نقدی گفت: مسئولین دربحث حمایت های مالی و معیشتی از مردم بالاخص نیازمندان حتما توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه فومن باگرامیداشت ایام شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در نظام ما بسیاری از ارکان اصلی باانتخاب مردم شکل میگیرد. لذا مردم باید در انتخاب خود دقت و وسواس کافی داشته باشند، چه در انتخابات شورای روستا و شهر وجه در انتخابات ریاست جمهوری.

وی افزود: در انتخابات باید کسی را انتخاب کرد که درد دل مردم را بفهمد.

حجت الاسلام والمسلمین نقدی گفت: درمجلس شورای اسلامی باید نظرات پخته ارائه شود.مجلس شورای اسلامی جایی است که بهترین ایده ها که مشکلات مردم را رفع میکند مطرح شود.
نقدی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی است که میتواند بافساد و تصمیمات اشتباه مبارزه کند.

امام جمعه فومن گفت: ما قوانین بسیار خوبی داریم امام نیازمند به قوانین جدید نیز هستیم. نمایندگان محترم مجلس بدانند که بعضی از قوانین عمرشان تمام شده، و نیاز است برای گره گشایی از برخی مشکلات بوجود آمده قوانین بزوررسانی شود تا مشکلات مردم به حداقل برسد.

/انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.